-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:15818 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

خشك كردن اعضاي وضو چه حكمي دارد و منبع آن را هم ذكر كنيد؟
با مراجعه به روايات وارده به دست مي آيد كه: 1- پاك نمودن صورت از آب وضو اشكال ندارد. 2- اگر پاك نمودن با حوله مخصوص باشد اشكال ندارد. 3- اگر پاك نمودن با لباس پاك باشد اشكال ندارد. 4- حضرت امير(ع) پارچه مخصوصي براي خشك نمودن آب صورت پس از وضو در مسجد و محل نماز در منزل خود داشت و با آن آب صورت را پاك مي نمود و استفاده از آن پارچه اختصاص به حضرت و اختصاص به وضو داشت. اگر پس از وضو آب وضو را پاك نكند ثواب بيشتري دارد به شرطي كه براي سلامتي او مضر نباشد مثلا موجب درد استخوان و يا سرماخوردگي و يا رماتيسم نگردد براي آگاهي بيشتر رك: وسايل الشيعه حر عاملي چاپ اسلاميه ج 1 ص 333 - تهذيب شيخ طوسي با تصحيح و تعليق غفاري نشر صدوق ج 1 ص 379 و 387. امام و آقاي حكيم نيز در حاشيه بر عروه خشك نمودن آب وضو را مكروه ندانسته ان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.